رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش ۶ در صدی آمار تصادفات منجر به فوت در تهران در این ۴ سال متوالی خبر می‌دهد و آرزو دارد روزی در تهران جشن بی‌تصادف و کشته بگیریم.

راهور

همشهری آنلاین ‌ـ مریم قاسمی:  رئیس پلیس تهران بزرگ، در گفت و گو با خبرنگار همشهری محله اعلام کرد که آمار تصادف در تهران پایین‌تر آمده و این موضوع در حالی است که در اکثر نقاط کشور این چنین وضعیتی را شاهد نیستیم و حتی در برخی شهرها روند تصادفات بالاست.

او اضافه کرد: «خوشبختانه در شهر تهران و در چهارمین سال متوالی روند تصادفات کاهشی بوده و این نشان‌دهنده آن است که با توجه به افزایش‌ ترددها، افزایش و توسعه شهرها، افزایش جمعیت و خودروها باید تصادفات افزایش پیدا می‌کرد اما می‌بینیم که با طرح‌هایی که با همکاری سازمان‌های مختلف در این حوزه انجام گرفته، روند خوبی از کاهش تصادفات همراه بودیم. اما این کافی نیست.»

سردار محمدحسین حمیدی ادامه داد: «هنوز ما برای خانوداده‌ها و کسانی که در حوادث رانندگی فوت می‌کنند ناراحتیم و نگران کسانی که در تصادفات مصدوم شدند و برای خانواده‌های آنها نیز نگراینم و حتی نگران کسانی هستیم که در سال‌های آینده در حوادث ترافیکی آسیب خواهند دید. هنوز کارهای زیادی را باید انجام دهیم.»

آیا می‌توانیم روزی جشن بدون تصادف و بدون کشته را در تهران بگیریم؟ | خبرهای امید بخش ازکاهش ۶درصدی آمار تصادفات منجر به فوت در تهران 

وی گفت: «آرزوی ما این است که یک روزی در تهران جشن بدون تصادف و بدون کشته بگیریم. این آرزوی بسیار بزرگی است که به راحتی محقق نخواهد شد و باید سازمان‌ها خدمات خودر ا به نحوی گسترش دهندکه هیچ نقطه از شهر تهران شاهد هیچ تصادفی نباشیم.»

سردار محمدحسین حمیدی اضافه کرد: «در سال ۱۳۹۹، ۵۲۰ نفر و در سال جاری ۴۹۰ نفر فوتی طبق اعلام پزشکی قانونی در شهر تهران داشته‌ایم و این آمار ۱۱ ماهه می‌باشد که مقایسه همین آمار ۶‌درصد کاهش رانشان می‌دهد. تصادفات جرحی ۱۲‌درصد و خسارتی ۱۸‌درصد افزایش داشته‌ایم که این حوادث عمدتاً در حوزه بزرگراهی روی می‌دهد.»

وی افزود: «در این تصادفات، تعداد ۱۹۴ نفر معادل ۴۰‌درصد عابران پیاده، ۲۱۳ نفر معادل ۴۴‌درصد مربوط به راکبین موتورسیکلت و ۸۲ نفر معادل ۱۷‌درصد خودرو بوده است و سهم عابر نسبن به دوره مشابه خود کاهش داشته است که عمدتاً به تأمین روشنایی‌ها، جداره‌سازی‌ها، پیاده‌روها و جاهایی که عابران از آنها عبور می‌کنند روی داده است.»

کد خبر 662405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha